Cartile sunt amintiri. Amintirile sunt carti.

Leapsa dependenta de carti primita de la Ana ma roaga si pe mine sa o binedispun. Despre ce este vorba? Pai… trebuie sa imi dezvalui un secret. 11 secrete de fapt. Trebuie sa va spun 11 carti care m-au marcat, care imi trezesc amintiri. Sa incepem cu inceputul deci.

1. Jurnalul lui Anne Frank.

Jurnalul acestei fetite m-a facut sa citesc de-a binelea. Cartea asta m-a facut sa ma indragostesc de literatura. Am citit=o prin clasa a patra, si m-a marcat in mai multe feluri. Am vazut ce poate face razboiul, si am vazut cum o fetita poate suporta toate acestea, fara mare tam-tam. Cartea aceasta imi aduce aminte de vara, de lectura in soare, de o noapte nedormita.

2. My Story de Dave Pelzer.

Este un roman alcatuit din trei parti care povesteste tragedia adevarata a autorului. Abuzul prezentat cat mai vivid posibil mi-a amintit de copilaria mea mult prea fericita pe langa a lui Dave. In plus, m-a determinat sa fiu multumita de ceea ce am si mi-a daruit o revelatie. M-a invatat sa nu accept sa fiu tratata necorespunzator de nimeni, mi-a povestit cum frica nu isi are rostul, m-a invatat sa imi apar punctul de vedere si, cel mai important, mi-a aratat prin imagini violente ca trebuie sa traiesc clipa cum vreau eu si sa nu ma las controlata. Protagonistul cartii se „desfasoara” in fata mea, si vad cum progreseaza, cum se lupta, cum castiga si isi apara dreptul la o viata superba.

3. Povestea unui om adevarat de Boris Polevoi

Alexei se afla in primul razboi mondial, de-a binelea. Supravietuieste singur timp de aproape un an, in zapada, cu pizioarele rupte. O carte magnifica. Alexei mi-a demonstrat ca omul nu are limite. Decat cele pe care si le pune el insusi. Eu am intepretat carpe diem si sa nu renunti niciodata.

4. Paradoxul pierdut de Fredric Brown

Despre nuvela asta v-am mai povestit. E exceptionala! De ce? Pentru ca multumita ei, am invatat sa-mi  accept propria minte. Sa accept faptul ca sunt diferita si sa pretuiesc asta. In plus, mi-a transformat cursul vietii in bine. Si luna septembrie a fost magnifica multumita ei.

5. Umbra de John Saul

Primul roman horror citit vreodata. Imi aduce aminte de copilaria mea, care s-a terminat prea repede. John Saul mi-a dezvaluit ca imaginatia poate fi si frumoasa, dar si morbida. In cartea lui am vazut cu ochii mei pentru prima oara ce inseamna sadismul, si ce inseamna literatura. A fost primul roman citit in intregime de trei ori consecutiv. M-a fascinat si m-a oripilat in acelasi timp. Multumita ei sunt acum fascinata de horror. Mi-a schimbat viata. 🙂

6. 69 de Ionut Chiva

La nimereala numarul 6! 69 inseamna destrabalare, 69 inseamna exotic, erotic, extravagant si extrem in acelasi timp. Pentru mine, 69 mi-a deschis ochii. Imi aduce aminte de liceu, de clasa a noua zbuciumata, imi aduce aminte de experiente ciudate dar in acelasi timp periculos de magnifice. 69 reprezinta adolescenta si idiotenia ei. O iubesc. De asemenea 69 imi aduce aminte de diriga mea, pe care pot sa spun ca o iubesc, deoarece ea mi-a imprumutat-o si nu prea vreau sa i-o dau inapoi. ^.^  Imi aduce aminte de cafeau din vacanta, de primul „job”,

7. Castelul de Franz Kafka

Este o carte pe care am citit-o in doua zile. Ea reprezinta scoala, versiunea minunata, deoarece mi-a fost recomandata de o prietena veche alaturi de care am fost la un concurs de literatura alternativa. Imi aduce aminte de gradinita, deoarece am fost cu respectiva prietena vreo doi ani in aceeasi gradii. Mi-a fost o prietena buna, pierduta multumita parintilor mei idioti. Altfel, Castelul a fost o provocare in materie de interpretare, care mi-a placut la nebunie. Si… imi aduce aminte de multa vodka, bere si tigari intr-o crasma din Sovata, alaturi de Tamara, prietena mentionata mai sus, de discutii si teoreme ciudate si unice, puncte de vedere asemanatoare, sentiment de „te cunosc de-o viata desi nu te-am vazut de o viata”, plimbari pe intuneric si de 17 ani.

8. Seria Harry Potter de J.K. Rowling

Poate vi se va parea copilaroasa ideea, dar seria asta mi-a imbunatatit imaginatia si mi-a inrautatit scepticismul din pacate. Dar, romanele acestea ma binedispun mereu. Imi aduce aminte de ultimul rev cu ai mei, petrecuta la tara, deoarece toata noaptea am citit Harry Potter pentru ca nu aveam ceva mai bun de facut.

9.  The historian de Elizabeth Kostova

Mi-a aratat cum e cand tii la o cartea, chiar TII la ea. Imi doresc sa o am in propria-mi biblioteca, as pune-o pe un piedestal. Cartea asta despre vampiri m-a indemnat sa ma interesez de istorie. Si e fun! In plus, multumita eroinei, m-am hotarat sa fiu mai „tupeista” si sa invat tot ceea ce vreau. Imi aduce aminte de orele de istorie petrecute cu cartea asta in mana. Si orele de romana, si orele de engleza… 700 de pagini pe care le-am citit repede. Nu puteam sa las cartea din mana.

10.  To kill a mockingbird de Harper Lee

Ma gandesc la bunici de fiecare data cand imi aduc aminte de carte. Mi-a fost data de catre bunica-mea, a fost o lectura relativ grea, dar foarte interesanta. Ma gandesc la o patura pe jos in mijlocul livezii de la tara, cu un caine puturos, gigantic  si blond pe nume Bruno tavalindu-se pe langa mine.

11.  La numarul 11 as scrie Pana sa imbatranim de Jókai Mór. E un roman scris de un autor ungur, exceptional. Cand am citit romanul acesta, eram la granita dintre copilarie si adolescenta. Povestea protagonistului m-a maturizat.

Cum zicea si Ana, acestea nu trebuie sa fie neaparat si carti preferate, ci sa reprezinte ceva, sa imi aduca aminte de ceva…. Leapsa asta a fost o adevarat provocare… Am multe carti care simbolizeaza si reprezinta si mai multe. Alegerea a fost grea, acestea sunt cartile cu cele mai puternice semnificatii.

Leapsa cere sa fie data mai departe. Poate sa o inveseleasca oricine, dar in special ArielLaura si DarkJade. Chiar ma-r intereseaza cartile lor de suflet, cum ar veni. Sper ca leapsa asta sa fie una fericita.

O seara placuta, revin mai incolo! Aaaaah, si multumesc mult pentru leapsa!

5 comentarii (+add yours?)

  1. kkiwi
    Feb 12, 2009 @ 21:31:10

    Bruno… 😀 hat ez valamiert jokedvre deritett:D
    nemis gondoltam volna, hogy ilyen jokai-fele konyveket is olvasol. mindenesetre be kell nezzek enis a krizbai konyvtarba 😀

  2. nutoataiarbaelafel
    Feb 13, 2009 @ 14:31:49

    scame simpatice si dragute
    din nou cu placere
    vreau sa citesc 1,6,7 si 10:D
    va fi,va fi..
    leapsa iti multumeste
    o zi colorata..oricum esti;)

  3. aaa
    Feb 19, 2009 @ 20:56:32

    Nice.

  4. darkjade
    Feb 24, 2009 @ 16:08:00

    Si eu vreau de multa vreme sa citesc Jurnalul Annei Frank. Se gaseste in librarii?

  5. crookedlinez
    Feb 24, 2009 @ 20:12:42

    nu stiu daca se mai gaseste, presupun ca da. Eu o aveam de muuuult, de cand aveam vreo 10 ani parca. oricum, noroc in a gasi-o.

Lasă un răspuns

