Round and around

O saptamana am fost plecata la Harghita bai cu Fikaa si familia sa, la o vila spatioasa dar foarte „subtire” privind peretii. La aproape 2000 de km de nivelul marii, aerul de acolo imi umplea plamanii de plante detoxifiante din momentul in care ma trezeam pana in momentul in care iarasi ma trezeam si asa mai departe. A fost extrem de frumos acolo! Munti! Va dati seama? Muntii sunt preferatii mei. Se unduiau in jurul vilei, se sfaramau sub talpile noastre cum ajungeam in varf. Exact in varf, de unde vedeam intreaga lume. Marea a fost si ea acolo, sub forma de caolin. Mda, nu stiu cum sa va explic.

Candva, acolo fusese o mina uriasa de caolin, care nu mai este in functie. Minierii au lasat tone de caolin intr-o vale micuta, unde s-a adunat apa, si care arata exact ca litoralul. OK, mint. Nu era ca litoralul. Era diferit, complet altfel, parca paseai intr-o alta lume plina de culori NOI, diferite. Albul spalacit al caolinului metamorfozat in nisip pe durata timpului ne capta ochii, iar brazii din jur faceau ca totul sa para si mai extraterestru. Ne simteam mai sus de restul lumii, o cunoastere noua, o lume noua, plina de albine de care incercam cu disperare sa scapam alergand pe nisip si prin apa adunata, care forma un mic lac, si inca unul, si inca unul. Resturile de docuri, casute se vedeau cate putin din nisip, era superba peisajul. Nu va puteti inchipui. Magnific, absolut magnific. Din pacate nu am pozele, as pune cateva ca sa aveti macar o idee despre ce aberez eu aici.

Infine, pe langa marea abstracta despre care vorbeam, si muntii magici, a fost si o pista de biatlon pe acolo, cu un asfalt picat din cer parca, :)), pe care am invatat oarecum sa sk8. Stiti voi, placa de skateboard si asa. Mda, am invatat OARECUM. Dar inca ma tin de asta, si devin din ce in ce mai ok. N-o sa zic buna, ca asta nu-s. Cel putin nu inca. A fost foarte tare, pe bune. Doua zile incontinuu am invatat asta si asta si aia, de la cine altcineva decat de la Fikaa, care e cam renumit pentru skillurile sale.

Satucul in sine a fost frumos, civilizat, LINISTIT! Cand se lasa seara, se lasea linistea, cel putin in timpul saptamanii, in weekend era deja alta treaba. Impresia mea a fost ca majoritatea locatarilor stau acolo numai in timpul verii, in case de vacanta MARI, nu luxoase, dar stilate, sa zic asa. Adica, numai oamenii bogati se duc acolo, pentru ca e scump. In sat, erau amplasate o mofeta, multe izvoare, si altele, benefice pentru sanatatea omului de rand. Nu stiu de ce se cheama harghita BAI, pentru ca nu e nici un strand acolo, camping este, hoteluri sunt, dar strand nu. Iarna este o statiune de schi renumita din cate stiu, dar vara e populata in mare de oameni mai batrani, sau de altii bolnavi. Nu de parca asta ar fi un lucru rau. Multumita acestei chestii o pot categoriza drept linistita.

Sunt multe case abandonate, lasa-te in voia sortii, pe jumatate daramate, o mina uriasa in care se poate intra, si in sediu, dar o consider periculoasa din cate am vazut. Am intrat, ne-am holbat pe acolo, ne-am distrat, mi-am imaginat scenarii horror cu un experiment esuat, zombi si altele. Mi-am distrus shoezii din cauza caolinului, dar asta nu mai conteaza. Am fost la inaltime, am fost sub pamant, am fost pe un taram necunoscut.

A fost cea mai magnifica saptamana a vacantei, mai ales datorita faptului ca am fost cu Fikaa. Ne-am distrat enorm, zilele treceau foarte repede, notiunea timpului pentru noi insa nu exista. Nu ne-am dat seama ca deja trebuie sa plecam de acolo. Am fost tristi, locul ala era mult prea frumos.

Admir locatia foarte mult. Mi-a placut asa mult si multumita lui Fikaa, daca eram singura sau cu altcine, nu-mi placea chiar atat de mult.

Am invatat multe acolo. Cea mai importanta realizare facuta acolo este ca viata e simpla. O chestie mica si simpla imi poate face ziua mai frumoasa ca orice altceva. Chestie mica si simpla inseamna multe.

Am mai mentionat ca iubesc muntii??

Lasă un răspuns

