Institutia model. O stoaie.

Azi la scoala mi-am acumulat circa o galeata de nervi, care inca este prezenta si asteapta sa fie varsata pe cineva. Sa speram ca acel cineva va fi un leagan furios ori o bucata de iarba mult prea galbena ca sa fie admirata. Ia sa vedem, ce-i cu galeata aia.

Scoala imi cere sa respect unele legi, norme, chestii etice, morale, toate alea, ca altfel imi impun nu stiu cate pedepse de nu stiu  cate feluri. Ok, eu m-as conforma cu placere, daca si ei respecta propriile legi si norme, impuse in scoala chiar de catre institutie. Dar de ce sa ma conformez si sa am obraz sa ma duc dupa capul lor cand ei, institutie care se considera una faimoasa si elocventa si vrea sa isi pastreze faima obtinuta, sau sa o faca si mai faima, nu isi respecta legile??

  • eu ca elev trebuie sa port uniforma, cat de cat – uneori nu o port, dar mereu am o camasa si ploverul la mine, port in fiecare zi pantaloni normali, inchisi la culoare, blugi
  • eu ca elev trebuie sa am un comportament adecvat
  • eu ca elev trebuie sa platesc 50 de roni fondul clasei
  • eu ca elev trebuie sa imi respect profesorii
  • eu ca elev trebuie sa respect institutia si dotarile ei

Ok, sunt de acord, e totul bine. De obicei fac tot ceea ce am mentionat mai sus.

  • ei ca insitutie trebuie sa aiba dotari curate, complete
  • ei ca institutie trebuie sa aiba in dotare hartie igienica in bai, mereu!; apa potabila, sapun, mereu! – n-au. hartie igienica pun la inceputul anului scolar si bafta, atat, cu sapunul fac la fel
  • ei ca institutie trebuie sa aiba respect fata de elevi, asa cum si elevii trebuie sa aiba fata de angajatii institutiei – n-au. majoritatea profesorilor discrimineaza pe baze nejustificate, se iau dupa alti profesori, invatatoare care isi invata elevii cu bataie si cu vorbe urate, amenintatoare, care IL LING IN CUR* pe director, profesori si invatatori care nu au pic de respect fata de individualitatea elevilor, fata de drepturile lor intr-o societate democratica (daca poate fi numita asa)
  • ei ca institutie trebuie sa corespunda atat normelor europene, cat si programelor impuse de ministrul invatamantlui – in nici un caz nu, am mai multe ore pe saptamana decat un muncitor calificat.

Deci, eu ca elev, cum naiba sa respect tot ceea ce mi se impune, cand nici ei nu o fac? Acesta se numeste exemplu? Deic refuz sa ma conformez cand ei, institutie de rang nustiucum, nu dau doi bani pe noi? Sunt unii care ma inteleg si imi respecta drepturile (!!!) dar restul incearca sa ii conformeze si pe astia. Nebunie curata. Uneori ma simt ca o sclava, chiar daca ma distrez la scoala.

* – scuzati-mi expresia. o merita.

Lasă un răspuns

